Nilfisk Smart Red

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nilfisk Smart Red op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

bea_vermeir 20-01-2015
Geschreven voor: Nilfisk Smart Red

De set bevat een gecombineerde inwrijfpad met sproeier, een waterzuiger en een oplader. De zuigmond en de sproeier moet je zelf monteren maar dat is niet moeilijk.
Voor ingebruikname, moet het toestel worden opgeladen. Het opladen duurde enkele uren. Let op, ik las in de handleiding dat je niet langer mag laden dan 4 uren!
Ik vind de geur van het bijgeleverde product "smart shine" alvast zeer aangenaam. Het flesje is precies genoeg voor 1 vulling van de spuitflacon, aan te vullen met water.
Zoals bij veel reinigingssprays, kan je door de spuitmond te draaien kiezen tussen een nevel en een straal.

Het reinigen gaat vlotjes, wegzuigen ook. Je kunt er snel mee werken, maar het geeft geen perfect resultaat.
Waar je begint met zuigen blijft er gemakkelijk een nat plekje met wat druppels over. Aan de zijkanten van de zuigmond zuigt het ook niet alles op, en er blijft wel eens een spoor op het raam achter. Als je er dan nog eens over gaat, kan je lichte strepen achterlaten. Voor de druppels die achterblijven gebruik ik een zeemvel, en dat is prima.
Het grote voordeel is dat je geen emmer moet gebruiken en meesleuren, dat er geen geknoei is en dat het heel snel gaat.
De riemclip werkt wel handig, je kunt er zowel de spray/vezeldoek als de zuiger aan hangen. Maar ik houd toch liever alles in mijn handen.

Een nadeel is dat het opvangreservoir heel klein is, en als het vol is spuit er meteen water uit het toestel. Er is daar voor geen beveiliging, dat is wel een minpunt.
Om het leeg te gieten, moet je een dopje uittrekken maar dat dopje is echt heel moeilijk weer terug in het gaatje te krijgen. Dit had gemakkelijk beter gekund en vind ik ook een minpunt.

VLibin 05-01-2015
Geschreven voor: Nilfisk Smart Red

Alles aan dit toestel wijst zichzelf uit waardoor het bijzonder makkelijk is om te ruiten te poetsen. Het poetsen op zich is niet echt revolutionair, maar de aftrekker is dit wel. Omdat het water nu wordt opgeslagen is het gewoon veel properder en handiger.
De batterij gaat niet heel lang mee, maar omdat je niet met de wateroverlast zit, gaat het allemaal veel sneller vooruit. Daarom kom je zeker toe met de batterijduur.
Niet alleen ruiten worden makkelijker schoon, ook op spiegels is het resultaat zeer goed en - zeer belangrijk - streepvrij.
Ik heb ook onmiddellijk extra schoonmaakproduct gekocht omdat het verschil met mijn vorige product opmerkelijk is. Vooral de combinatie van de verschillende elementen maakt dit een bijzonder goed product dat me al heel wat tijd heeft bespaard.

jordan6223 05-01-2015
Geschreven voor: Nilfisk Smart Red

De Nilfisk Smart Red is een makkelijk in elkaar te zetten, makkelijk te gebruiken apparaat, die ramen zeer goed schoonmaakt zonder strepen achter te laten. Ben nog niet zo ver dat ik alle mogelijkheden heb bekeken, maar denk dat ze oneindig zijn; denk maar aan tegels, spiegels en andere gladde oppervlakten.
Ik heb er geen spijt van en weet dat Nilfisk een zeer goede naam heeft (hen ook een hogedruk reiniger van Nilfisk)

Willemjan20 05-01-2015
Geschreven voor: Nilfisk Smart Red

Leuk toestel, ik kan 8 dubbele grote ramen wassen en de zuiger werkt onvermindert goed.
Voor kleiner ramen is het geen echte aanrader want daar is aftrek-deel iets te breed voor.
Het kuis-sproeiertje is een leuke tool om grote oppervlakken vlot te reinigen maar ik ben vrij streng dus doe ik de hoekjes wel nog eens over met een microvezeldoekje.